Delin selvitystä riitaan

Tämä foorumi, jossa olet nyt oli vain Sijaiskoti joka oli viikon ajan foorumilaisten käytössä, ennen kuin vanha, 8.6.2012 asti toiminut foorumi saatiin uuteen osoitteeseen. Jos olit foorumi.infon Larias foorumilla niin tunnuksesi on vielä voimassa ja jos olet uusi, lämpimästi tervetuloa!

Osoite foorumille on: http://larias.munfoorumi.com/

Kuva

Valvoja: Siru84

Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Del » 30 Loka 2013, 18:37

Joudun nyt tekemään uuden topicin, koska olin koko päivän koulussa ja sillä aikaa topic oli poistettu, ja olisi ollut vielä sanottavaa tähän asiaan.

Joo mistähän mä alottaisin.. Viimeisistä kommenteista tuli sen verran paha mieli, että mä en oikein tienny miten mä edes pukisin mun ajatukset sanoiksi, koska musta tuntuu, että ne nyt sitten käsitetään joka kerta väärin. :/ En ilmeisesti siis osaa ilmaista itseäni oikein. Noh yritetään.

Mä sanoin viimeisessä viestissäni, että "Yritän kunnioittaa toisten mielipiteitä jatkossa paremmin." tai jotain sen suuntaista, joten mikä tässä nyt enää jäi epäselväksi? Eikö tuo lause kerro sen, että yritän muuttaa käytöstäni ja jos mun käytöstä on syytä muuttaa, eikö siinä silloin ole mun mielestä jotain vikaakin? Siksi ihmetytti tuo "Voisit tulla jo pikkuhiljaa vähän vastaan." Joo tiedän, ei se noilla sanoilla mennyt, mutta en mä pysty muistamaan, kun kännykällä koulun vessassa ne luin luennon päätteeksi. Ja myös Tiimarin "Olisit voinut jättää viimeisen lauseen pois, koska siitä tuli taas ikävä vaikutelma." oli musta aivan perusteeton lause, koska se mun lause "Mun on ilmeisesti parempi pysyä hiljaa, koska en osaa keskustella asiallisesti." oli multa itseltäni itselleni. Tarkoitin sitä, että jos saan aikaan tällaista riitaa, miks mun on järkeä edes tulla ilmaisemaan mielipiteeni tällaisiin asioihin? Kyllä, tunnen itseäni sen verran, että usein tilanne kärjistyy siihen, että menetän malttini ja saatan kuulostaa siltä, että vittuilen tai nauran. Jep, se on niitä mun paskoja puolia, joista olis kiva päästä eroon. Siksi mä yritän jatkossa ottaa toisten mielipiteet asiallisesti vastaan enkä heti alkaa riehua.

Ja edelleen: kyse ei ollut siitä, että nauraisin MF:n mielipiteille enkä arvostais niitä, vaan se, että olen kokenut hänen kirjoitustyylissään usein pätemistä, josta tulee vain tyhmä olo itselle. Kuten sanottu, se ei ole pelkästään mun keksimä mielipide, joten mun mielestä mua ei oo syytä teilata siitä hyvästä, että mä uskalsin sanoa sen ääneen. En ehkä maailman kauneimmalla tavalla, pahoittelut siitä. Mulla oli koko koulupäivän aivan hirveä olo tän asian takia ja harkitsin foorumilta lähtemistä, koska en enää tiedä mitä musta täällä ajatellaan, eikä mun ole järkeä pyöriä yhteisössä, jossa mut koetaan inhottavana ihmisenä. Herkkä luonne, tiedetään. Mä oon ollu tän syksyn aivan uskomattoman stressaantunu ja henkisesti aivan loppu, on tullut kilahdettua mistä milloinkin. Eihän tietenkään oo oikeutta syyttää stressiä tästä, jokainen kun on itse vastuussa omasta käytöksestään, mutta pakko silti todeta, että pinna on ollu kireällä ja on kireällä jatkuvasti, nytkin. Sitä tulee usein suutuspäissään sanottua asioita, joita ei ehkä olisi pitänyt sanoa. Tai ehkä ois pitänyt, mutta tullut silti sanottua ne väärällä tavalla. Jep, jokainen varmaan joskus syyllistyy tähän.

Ja siitä vielä mitä CR7 sanoi: Mä en pidä niitä ihmisiä idiootteina, jotka oli MF:n puolella. Miksi pitäisin? En oo missään niin sanonu, ikävä jos mun viesteistä on sellasen käsityksen saanu. Ei ollut tarkoitus.

No joka tapauksessa mä en halua haastaa täällä foorumilla riitaa, mutta jos tätä asiaa on mahdoton sulattaa, niin varmaan parempi, että mä poistun tältä foorumilta tai pyörin passiivisena käyttäjänä piilotettuna enkä kommentoi mihinkään. Ikävä jos tilanne menee siihen, mutta ainakin olen viimeisen puheeni puhunut ja antanut ymmärtää sen, että tajuan kyllä, että mussa on vikaa myös. Kiitos ja anteeks.
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Del
Lariakselan sylikummi
Lariakselan sylikummi
 
Viestit: 91
Liittynyt: 22 Loka 2013, 20:41

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 18:58

Helvetin hyvä viesti hesse_clapping Del ei tosiaan ole ainoa, joka pitänyt Mf:n sanomia juttuja pätemisenä, sillä myös itse olen ne usein niin kokenut. Mutta tosiaan, en halua tästä enempää jauhaa ja toivon, että tää ois tällä selvä?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Moonu » 30 Loka 2013, 19:00

Mustakin tää oli todella hyvä viesti!!
Kuva
Kuva
Avatar
Moonu
Pettämätön postaaja
Pettämätön postaaja
 
Viestit: 512
Liittynyt: 22 Loka 2013, 22:23
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja anzgu » 30 Loka 2013, 19:31

Del kirjoitti:No joka tapauksessa mä en halua haastaa täällä foorumilla riitaa, mutta jos tätä asiaa on mahdoton sulattaa, niin varmaan parempi, että mä poistun tältä foorumilta tai pyörin passiivisena käyttäjänä piilotettuna enkä kommentoi mihinkään. Ikävä jos tilanne menee siihen, mutta ainakin olen viimeisen puheeni puhunut ja antanut ymmärtää sen, että tajuan kyllä, että mussa on vikaa myös. Kiitos ja anteeks.


Mä takerrun vaan tähän sen verran, että mä olin joskus yhellä foorumilla missä oli yks kaks ihmistä joiden kanssa tuli aina sanomista puolin ja toisin. Lopulta yhen riidan päätteeks lähin sieltä foorumilta, jos ois ollu ovet niin ne olis varmaa paukkunu. Parin kolmen kuukauden jälkeen rekisteröidyin sinne uudestaan koska mua oli ruennu harmittaa että lähin ja tuli ikävä niitä ihmisiä ja keskusteluja. Ei se ollu enää sama.. Se oli vähän kun olis ottanu töistä loparit ja palannu maitojunalla takasin. Joitakin viestejä tuli kirjoteltua mutta aika nopeesti se hiipu eikä tullu pyörittyä missään foorumeilla ennen Lariasta. Siks mä vaan toivoisin ettei kukaan lähtis harkitsemattomasti minnekkään vaikka oliskin erimielisyyksiä koska sitä saattaa katua myöhemmin, varsinkin jos foorumista on tullu tosi tärkee. :) Tää vuodatus ei ollu pelkästään suunnattu Delille vaan yleisesti mun ajatuksia mitä Delin ylläoleva kirjotus herätti!
Kuva
Avatar
anzgu
Kuolaaja
Kuolaaja
 
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Loka 2013, 06:58

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja MF » 30 Loka 2013, 21:48

Kiitos Del tyhjentävästä ja asiallisesta kommentista ja eiköhän me olla tää asia viimein saatu käsiteltyä loppuun.

Toivottavasti jatkat foorumilla kirjoittelua, kyllä sinusta täällä pidetään ja minäkin pidän sinusta sillon kun me ei väännetä jostain turhasta tai vähemmän turhasta. Kyllä mä ymmärrän että sä olet herkkä ihminen ja silloin saattaa puolustautua kärkkäämmin muita vastaan. Sun normaalit kommentit on hyviä ja asiallisia eikä sun pidä pelätä puhumista, varsinkaan mun takiani. Mutta nimenomaan riitatilanteissa sulta tulee sitä kärkästä tekstiä helposti vaikka mä itse yritän asiallisesti puhua. Hyvä että sä tiedostat sen ja eihän sitä luonteelleen tai mielialoilleen aina mitään mahda. Toivottavasti jatkossa me voitaisiin kuitenkin keskustella sivistyneemmin ettei tälläisiä riitoja enää syntyisi kummankaan puolelta.

Sitten kommentoin pätemis-asiaa vielä. Tähän mä olen saanut tän päivän ja eilisen aikana hyvin vastakkaisia kommentteja niin siellä aiemmassa topicissa kuin yv:llä. On niitä jotka pitää mun kommentteja pätemisenä ja toisia jotka taas eivät ja pitävät siitä että asiat perustellaan jne. Joka tapauksessa mun tarkoitukseni ei ole päteä vaan mä olen tottunut keskustelemaan vahvojen argumenttien kanssa. Yleensä se on mennyt niin että vastapuoli vastaa asiallisesti omilla argumenteillaan ja niin edelleen jotta saadaan aikaan kunnon keskustelu. Mutta mä ymmärrän miksi jotkut kokevat tälläisen keskustelun pätemiseksi ja hyvä kun otit sen Del puheeksi vaikket ehkä niin hienovaraisesti kuten itsekin sanoit. Del ja Siru te olette molemmat herkkiä ihmisiä ja ehkä siksi teistä tuntuu mun argumentointitapani pätemiseltä ja toisista taas ei ollenkaan. Tai sitten siihen on joku muu syy. Joka tapauksessa teistä se tuntuu kurjalta ettekä te sille mitään voi vaikka mun tarkoitukseni ei ole päteä ja siksi mä aion varsinkin teidän kanssa keskustellessa pyrkiä olemaan pätemättä ettei riitoja syntyisi tai teistä tuntuisi pahalta. Kuitenkin jonkin asteinen päteminen ja argumentaatio on pakollinen osa keskustelua joten mä toivoisin myös että jokaisesta perustellusta kommentista ei saataisi aikaan riitaa vaan mielipide-erot voitaisiin ilmaista asiallisesti.
Kuva
Avatar
MF
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:29

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja CR7 » 30 Loka 2013, 22:12

Mä ajattelin eilen pari tuntia että pidän nokkani erossa koko asiasta, koska Del sun tavoin loukkaannun todella herkästi, enkä juuri tällä hetkellä vaan jaksais saada enempää paskaa niskaan mistään ja ajautua riitelemään kenenkään kanssa, koska siitä tulee vaan aina paha mieli. Mutta lopulta mulle tuli liian kurja olo MF:n puolesta, ei kenenkään yksittäisen henkilön takia vaan koko tän tilanteen. Hän kyllä vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä joka osaa puolustaa itse itseään, mutta muutaman kerran musta vaan on tuntunut että häntä vastaan on "hyökätty" porukalla ja ei olisi tuntunut kivalta olla hänen asemassaan. Mun ei ollut eilen missään nimessä tarkoitus loukata Deliä, Sirua tai ketään muutakaan, ja toivottavasti te ymmärrätte sen sanomattakin, mutta haluan vaan että kaikilla, myös MF:lla, olis mukava olla tällä foorumilla. Toivottavasti kenenkään ei tarvitse lopettaa tänne kirjottelua riitojen pelossa. Itseänikin ärsyttää pätijät, mutta MF esittää argumenteilleen niin hyvät perustelut, ettei mulle ainakaan ole montaakaan kertaa tullut sellaista fiilistä että hän yrittäisi jotenkin vähätellä muita tms.
Kuva

Kuva
Avatar
CR7
Super-kuolaaja
Super-kuolaaja
 
Viestit: 275
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:25
Paikkakunta: Rovaniämi

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Del » 30 Loka 2013, 22:17

En mäkään halua syrjiä täällä ketään tai hyökätä ketään vastaan.. Oon pyytäny anteeksi enkä mä muuta enää voi. surettaa Pahalta ne kommentit tuntu, mitä sitä kiistämään. Tilanne kärjisty ja en ilmaissut itseäni kauan häirinnyttä asiaa kauniisti.. En mä voi enää tehdä muuta. Olen sanonu parantavani käytöstä mutta niin.. en tiedä sitten riittääkö se.
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Del
Lariakselan sylikummi
Lariakselan sylikummi
 
Viestit: 91
Liittynyt: 22 Loka 2013, 20:41

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja MF » 30 Loka 2013, 23:12

Del kirjoitti:En mäkään halua syrjiä täällä ketään tai hyökätä ketään vastaan.. Oon pyytäny anteeksi enkä mä muuta enää voi. surettaa Pahalta ne kommentit tuntu, mitä sitä kiistämään. Tilanne kärjisty ja en ilmaissut itseäni kauan häirinnyttä asiaa kauniisti.. En mä voi enää tehdä muuta. Olen sanonu parantavani käytöstä mutta niin.. en tiedä sitten riittääkö se.


Kyllä se mulle ainakin riittää ja mäkin pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. Ja muista jatkossa että jos mä alan pätemään niin siltikään mä en ikinä ajattele sun olevan tyhmä. En ikinä. Enkä pidä itseäni parempana ihmisenä. Sä oot varmasti oikeasti tosi hieno ihminen ja sun pitää itekin uskoa siihen halitus
Kuva
Avatar
MF
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:29

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Del » 30 Loka 2013, 23:15

Niin, kovasti yritän uskoa. surettaa Mut joo, ehkä me tästä lähtien yritetään tulla toimeen keskenämme.
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Del
Lariakselan sylikummi
Lariakselan sylikummi
 
Viestit: 91
Liittynyt: 22 Loka 2013, 20:41

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja MF » 30 Loka 2013, 23:25

Del kirjoitti:Niin, kovasti yritän uskoa. surettaa Mut joo, ehkä me tästä lähtien yritetään tulla toimeen keskenämme.


Tehdään näin. Kyllä mä uskon että me foorumin ulkopuolella muutenkin tultaisiin hyvin toimeen, täällä foorumilla vaan on väillä vaikea ymmärtää toista ja toisen ymmärtää helposti väärin kun ainoa keino ilmaista itseään on kirjoitetut sanat.
Kuva
Avatar
MF
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:29

Re: Delin selvitystä riitaan

ViestiKirjoittaja Tiimari » 31 Loka 2013, 00:22

Del kirjoitti:Ja myös Tiimarin "Olisit voinut jättää viimeisen lauseen pois, koska siitä tuli taas ikävä vaikutelma." oli musta aivan perusteeton lause, koska se mun lause "Mun on ilmeisesti parempi pysyä hiljaa, koska en osaa keskustella asiallisesti." oli multa itseltäni itselleni. Tarkoitin sitä, että jos saan aikaan tällaista riitaa, miks mun on järkeä edes tulla ilmaisemaan mielipiteeni tällaisiin asioihin? Kyllä, tunnen itseäni sen verran, että usein tilanne kärjistyy siihen, että menetän malttini ja saatan kuulostaa siltä, että vittuilen tai nauran. Jep, se on niitä mun paskoja puolia, joista olis kiva päästä eroon. Siksi mä yritän jatkossa ottaa toisten mielipiteet asiallisesti vastaan enkä heti alkaa riehua.

Del lohtu , mä en ainakaan halua, että sä oot hiljaa. Älä nyt rupee ainakaan miettimään, että sun pitäis alkaa oleen täällä joku muu kuin sä oot tai sensuroimaan tekstiäsi jotenkin. Mun pointti on ollu vaan koko ajan just toi, että se kuulosti siltä että menetit malttis ja koin kärkkäinä jotkut lauseesi ja halusin, että sinäkin ehkä sen näkisit, mutta ilmeisesti olet sen ainakin tietyssä mielessä koko ajan tiennytkin, kun kerta tiedät tämän "paskaksi puoleksesi".

Del kirjoitti:Mulla oli koko koulupäivän aivan hirveä olo tän asian takia ja harkitsin foorumilta lähtemistä, koska en enää tiedä mitä musta täällä ajatellaan, eikä mun ole järkeä pyöriä yhteisössä, jossa mut koetaan inhottavana ihmisenä. Herkkä luonne, tiedetään.

No mä en ainakaan koe sua inhottavana ihmisenä, enkä yhden väittelyn perusteella teilais ketään inhottavaksi ihmiseksi. Kaikkihan riitelee joskus, jopa Elias ja Lari, mutta he rakastavat toisiaan kuitenkin. dreamy ;) :D

Ps. Anteeksi, jos minäkin osaltani pahoitin mielesi, ja luultavasti tulkitsin jotkut lauseesi eri tavalla kuin sinä olit ne tarkoittanut. Mutta koin, että "hyökkäsit" turhaan MF:n kimppuun ja jos en olisi sanonut mitään, MF:stä olisi saattanut tuntua, että kukaan ei ymmärrä häntä, että häntä vihataan ja hän on se ainoa osapuoli, jossa on vikaa.

Love & Peace & Amen. Tiimari kuittaa.
Tiimari
Rontteri-fani
Rontteri-fani
 
Viestit: 93
Liittynyt: 23 Loka 2013, 08:33
Paikkakunta: Tampere


Paluu Sijaiskoti Larias

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron