Foorumin hyvät ja huonot puolet?

Tämä foorumi, jossa olet nyt oli vain Sijaiskoti joka oli viikon ajan foorumilaisten käytössä, ennen kuin vanha, 8.6.2012 asti toiminut foorumi saatiin uuteen osoitteeseen. Jos olit foorumi.infon Larias foorumilla niin tunnuksesi on vielä voimassa ja jos olet uusi, lämpimästi tervetuloa!

Osoite foorumille on: http://larias.munfoorumi.com/

Kuva

Valvoja: Siru84

Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 01:01

Plussat:

+ Paikalla/Poissa toiminto jokaisen jäsenen nimimerkin alapuolella.
+ "Tähän viestiketjuun on tullut ainakin yksi vastaus. Saatat haluta tarkistaa viestiäsi tämän varjolla." eli helpompi vastata massa/joulupelissä kun näkee meneekö vastauksia ristiin tai että vastaa kahteen pelivastaukseen yhden sijasta :ylos:
+ Voi vaihtaa kirjoittajaa jos on oikeudet annettu
+ Voi luoda ryhmiä (kuten täälläkin nämä kolme ryhmää: Hourula, Ficci ja Rontterila ja niille yhteinen oikeus jäsenille :ylos: )
+ Nykyinen tyyli muistuttaa pienisievaa ulkoasultaan, vaan ei väriltään. (Nyt kun viikko oltu ja ristiäiset pidetty, otin asetuksen pois käytöstä että jokainen voi vaihtaa mieleisensä tyylin ;))
+ Vaikka ei liitetiedostoja olekaan, niin silti Postimage.com sivuston kautta saadaan edelleen kuvia foorumille vanhan foorumin tyyliin thanx
+ Yksityisviestit. Saa 10 kansiota jonne saa vaikka henkilön x kaikki viestit sinne "pois tieltä" muista yksityisviesteistä sydansade Uuden kansion saat luotua seuraavasti. Yksityisviestit -> Säännöt, kansiot ja asetukset -> Lisää kansio ja nimeä se. ;)

Miinukset:

- Ei ole pienisievaa
- Logon joutuu laittamaan jokaiselle tyylille erikseen
- Ylläpidon hallintasivu tuhat kertaa vaikeampi kuin vanhassa. Monimutkaisempi, joka taas puolestaan antaa enemmän mahdollisuuksia.

Mitkä on teidän? ;)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja MF » 30 Loka 2013, 01:07

No plussana just toi että tulee viesti jos joku on jo ehtinyt vastaamaan viestiin välissä ja yksityisviestikansio on parempi. Ja hymiöt on nyt paljon helpommin saatavilla.

Miinuksena ei tuu nyt mieleen kuin toi "muokkaa" painike jota tulee välillä vahingossa painettua ja sen sijaan että lainaisi jonkun viestiä uuteen viestiin niin vahingossa muokkaakin tämän viestiä ajatuksissaan. Ja ficcien lukeminen on jotenkin vaikeampaa kun foorumi on niin leveä.
Kuva
Avatar
MF
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:29

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Moonu » 30 Loka 2013, 01:10

Plussat

+ Hymiöt tossa vieressä saatavilla, jos ei muista koodeja ulkoa.
+ Poissa/paikalla toiminto nimimerkin alla
+ Postimagen kautta saa edelleen kuvia yms foorumille
+ "Viestiketjuun on tullut uusi viesti". Helpompi pelata noita galluppeja yms roolipelejä, kun saa muutettua vielä vastausta ettei tuu päällekäisyyksiä
+ Tää tyyli mikä oletuksena on, niin mun mielestä plussan arvoinen.

Miinuksia ei oikeen tuu mieleen...
Kuva
Kuva
Avatar
Moonu
Pettämätön postaaja
Pettämätön postaaja
 
Viestit: 512
Liittynyt: 22 Loka 2013, 22:23
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja nitris » 30 Loka 2013, 01:24

MF kirjoitti:ficcien lukeminen on jotenkin vaikeampaa kun foorumi on niin leveä.


Pakko sanoa tähän että muakin häiritsee että tää on tälleen leveä. Pienisievassa oli niin hyvä se että se oli keskitetty ja tekstiä oli helpompi lukea + se oli nätimpi niin. (Täytyykin käydä katsomassa onko täällä mitään samankaltaista tyyliä) Hieman häiritsee myös että logo on tuossa sivussa, eikä sivu ole tasapainossa. Mutta minä oon vain tämmöinen pikkutarkka tämmöisissä. hesse_blushing Nämä ulkoiset silmää häiritsevät asiat taitaa minulla vain olla ainoana miinuksena tässä uudessa. Muuten oikein mainio uusi kotikoloinen ja kaikki muu on vain plussaa! peukku
Kuva
"Mä en vaan pysty olee susta erossa."
Avatar
nitris
Rontterien kruunaamaton kuningatar
Rontterien kruunaamaton kuningatar
 
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Loka 2013, 12:39

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 30 Loka 2013, 10:54

Olen ollut uuteen foorumiin yllättävän tyytyväinen, mutta laitanpa joitakin asioita, jotka ovat olleet päällimmäisenä mielessäni.

Positiivista
- leveys (vanhassa jouduin aina suurentamaan ruutua useaan otteseen)
- hymiöiden helppo saatavuus
- viestien päivitysmahdollisuus, jos onkin tullut uusi viesti omaa kirjoittaessani
- viestin luonnoksen voi tallentaa (muistaakseni tätä ei ollut vanhassa..?)
- ei merkitse luetuiksi sellaisia viestiketjuja, joita ei ole lukenut (vanha foorumi teki sitä)
- yksityisviestien kansiointimahdollisuus on todella hyvä, vaikka en ole siihen itse vielä tutustunut

Negatiivista
- viestin kirjoituskentässä Esikatsele ja Lähetä-kohdat ovat pirun alhaalla

Minua itseäni ei niin paljon häiritse logon "toispuoleisuus", mutta tuli mieleen, että voisiko tasapainoa lisätä suurentamalla tekstin Larias Foorumi Larin ja Eliaksen rakkaustarinasta pitäville! kirjasinkokoa isommaksi? Se voisi auttaa asiaan, etteivät logo ja teksti ole niin suuressa kokoepätasapainossa.
Kuva
Kuva
Avatar
Pikkuinen
Lariaksen lumoissa
Lariaksen lumoissa
 
Viestit: 419
Liittynyt: 23 Loka 2013, 18:53

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 10:56

Pikkuinen kirjoitti:Negatiivista
- viestin kirjoituskentässä Esikatsele ja Lähetä-kohdat ovat pirun alhaalla


Tämä johtuu hymiöistä koska ne ovat tuossa heti saatavilla. Jos olisi vain muutama hymiö, olisivat kirjoituskentässä ylempänä ;)

Pikkuinen kirjoitti:Minua itseäni ei niin paljon häiritse logon "toispuoleisuus", mutta tuli mieleen, että voisiko tasapainoa lisätä suurentamalla tekstin Larias Foorumi Larin ja Eliaksen rakkaustarinasta pitäville! kirjasinkokoa isommaksi? Se voisi auttaa asiaan, etteivät logo ja teksti ole niin suuressa kokoepätasapainossa.


Ei valitettavasti ole mahdollista eiuskoa
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 30 Loka 2013, 11:03

Siru84 kirjoitti:
Pikkuinen kirjoitti:Negatiivista
- viestin kirjoituskentässä Esikatsele ja Lähetä-kohdat ovat pirun alhaalla


Tämä johtuu hymiöistä koska ne ovat tuossa heti saatavilla. Jos olisi vain muutama hymiö, olisivat kirjoituskentässä ylempänä ;)

Ok, kaikki vaikuttaa kaikkeen, niinhän se on. Olen jo oppinut hillitsemään itseni esikatselu-vaiheessa, kun aiemmin vielä manasin jokaisen viestin kohdalla.

Muokkaus. Nyt aloin testaamaan eri tyylejä, hulluksi tulen hienoista vaihtoehdoista! blissysmile Siis plussa!
Kuva
Kuva
Avatar
Pikkuinen
Lariaksen lumoissa
Lariaksen lumoissa
 
Viestit: 419
Liittynyt: 23 Loka 2013, 18:53

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja anzgu » 30 Loka 2013, 11:17

Pikkuinen kirjoitti:- hymiöiden helppo saatavuus
- viestien päivitysmahdollisuus, jos onkin tullut uusi viesti omaa kirjoittaessani
- ei merkitse luetuiksi sellaisia viestiketjuja, joita ei ole lukenut (vanha foorumi teki sitä)


IAgree Eikä mua häiritse mikään. Ei logot eikä leveydet. Nii no tosta kuvajutusta miinusta mutta ei se mun mielestä nii suuri ongelma oo että se kumois kaiken muun hyvän!
Kuva
Avatar
anzgu
Kuolaaja
Kuolaaja
 
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Loka 2013, 06:58

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Natu » 30 Loka 2013, 11:20

Tykkään tästä uudesta foorumista. Voin allekirjoittaa jo aikaisemmin mainitut plussat. Ja jotenkin tämä tyyli on ihanan neutraali, en oo koskaan oikein tykännyt vihreestä. :roll:
Avatar
Natu
Larias-fani
Larias-fani
 
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Loka 2013, 05:05

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 30 Loka 2013, 11:24

Niille, jotka tykkäsivät kapeammasta: ProNight-tyyli.
Kuva
Kuva
Avatar
Pikkuinen
Lariaksen lumoissa
Lariaksen lumoissa
 
Viestit: 419
Liittynyt: 23 Loka 2013, 18:53

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja CR7 » 30 Loka 2013, 11:25

MF kirjoitti:No plussana just toi että tulee viesti jos joku on jo ehtinyt vastaamaan viestiin välissä ja yksityisviestikansio on parempi. Ja hymiöt on nyt paljon helpommin saatavilla.

Miinuksena ei tuu nyt mieleen kuin toi "muokkaa" painike jota tulee välillä vahingossa painettua ja sen sijaan että lainaisi jonkun viestiä uuteen viestiin niin vahingossa muokkaakin tämän viestiä ajatuksissaan. Ja ficcien lukeminen on jotenkin vaikeampaa kun foorumi on niin leveä.

Näistä ihan samaa mieltä. Edellisellä foorumilla meni monet kerrat viestejä ohi.
Ja mä oon ollu muutaman vuoden yhellä ulkoasultaan hyvin samanlaisella foorumilla, ja mä en tajua että onks noi "muokkaa" ja "lainaa" napit vaihtanut paikkoja vai miten ihmeessä mä oon ruvennut yhtäkkiä vahingossa painelemaan tota "muokkaa" kohtaa. Tai ehkä se sitten johtui Lariakselan edellisestä foorumista kun siellä oli kaikki eri paikoissa. Mutta monesti on jo käynyt niin että olen meinannut vahingossa muokata jonkun viestiä. Mutta kai siihenkin joskus tottuisi, että missä kohtaa on mitäkin.
Kuva

Kuva
Avatar
CR7
Super-kuolaaja
Super-kuolaaja
 
Viestit: 275
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:25
Paikkakunta: Rovaniämi

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja topsu » 30 Loka 2013, 11:43

Mä tykkään myös tästä uudesta tosi paljon ja olen samaa mieltä muiden listaamista positiivisista asioista. Niiden lisäksi itseäni ilahduttaa, että täällä voi valita näkyykö viesteissä avatarit/allekirjoitukset vai ei. Vanhasta foorumista en sellaista kohtaa löytänyt. Tuo asian ansiosta voin käyttää tätä foorumia myös kännykälläni! blissysmile Ennen koko kännykkä jäi jatkuvasti jumiin, kun se (tai oikeammin puhelinliittymäni) ei jaksa ladata animoituja kuvia.
Kuva
Avatar
topsu
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 142
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:39
Paikkakunta: Turku

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 11:54

Pikkuinen kirjoitti:Niille, jotka tykkäsivät kapeammasta: ProNight-tyyli.


Tulee pienisieva mieleen blissysmile Ainoo, että hymiöt oikealla puolella, eikä näe paikalla/poissa, mutta logo istuu tyyliin hyvin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Pikkuinen » 30 Loka 2013, 12:03

Siru84 kirjoitti:
Pikkuinen kirjoitti:Niille, jotka tykkäsivät kapeammasta: ProNight-tyyli.


Tulee pienisieva mieleen blissysmile Ainoo, että hymiöt oikealla puolella, eikä näe paikalla/poissa, mutta logo istuu tyyliin hyvin.

Noin puolet on kapeita, joten valinnanvaraa löytyy. Aika kivasti yläpalkki omine asetuksineen, viesteineen jne. muuttuu joissakin tyyleissä. Olen ihan liekeissä näistä vaihtoehdoista! shout
Kuva
Kuva
Avatar
Pikkuinen
Lariaksen lumoissa
Lariaksen lumoissa
 
Viestit: 419
Liittynyt: 23 Loka 2013, 18:53

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Moonu » 30 Loka 2013, 12:20

En mä tätä tyylii halua!!! Mulla on subsilver2 valittuna asetuksista, mutta ei tää kyllä se ooo :O
Kuva
Kuva
Avatar
Moonu
Pettämätön postaaja
Pettämätön postaaja
 
Viestit: 512
Liittynyt: 22 Loka 2013, 22:23
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 12:30

Moonu kirjoitti:En mä tätä tyylii halua!!! Mulla on subsilver2 valittuna asetuksista, mutta ei tää kyllä se ooo :O


Joo se nyt vaihtaa sen oletustyyliksi. En tiedä mitä vittua. Se ei näköjään sitä tyyliä sitten vaihdakaan sellaiseksi jonka käyttäjä valitsee insane Ihme touhua taas. Täytyy selvittää asia raaps
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Moonu » 30 Loka 2013, 12:31

Siru84 kirjoitti:
Moonu kirjoitti:En mä tätä tyylii halua!!! Mulla on subsilver2 valittuna asetuksista, mutta ei tää kyllä se ooo :O


Joo se nyt vaihtaa sen oletustyyliksi. En tiedä mitä vittua. Se ei näköjään sitä tyyliä sitten vaihdakaan sellaiseksi jonka käyttäjä valitsee insane Ihme touhua taas. Täytyy selvittää asia raaps

No siis tää on tässä osiossa ja ficciosiossa ainaki tällänen musta-harmaa... Pois tää, en saa vaihettuu ite :(
Kuva
Kuva
Avatar
Moonu
Pettämätön postaaja
Pettämätön postaaja
 
Viestit: 512
Liittynyt: 22 Loka 2013, 22:23
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Marzzu » 30 Loka 2013, 12:39

Ficciosiossa näkyvän musta-harmaan tyylin hyvä puoli on se, että ficcejä on helpompi lukea kapeammasta tilasta. :) Mutta mua vähän häiritsee se, että sivun yläosassa logo tulee tekstien päälle :roll: Voisko sille asialle tehdä jotain?
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Marzzu
Fluffykuningatar
Fluffykuningatar
 
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Loka 2013, 19:14

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja Siru84 » 30 Loka 2013, 12:41

Marzzu kirjoitti:Ficciosiossa näkyvän musta-harmaan tyylin hyvä puoli on se, että ficcejä on helpompi lukea kapeammasta tilasta. :) Mutta mua vähän häiritsee se, että sivun yläosassa logo tulee tekstien päälle :roll: Voisko sille asialle tehdä jotain?


Voi tehdä jos logoa pienentäisi :lol: Vittu kun en nyt saa tätä mustaa poisss! Helvetin perkele! :lol:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Siru84
Lariakselan Pomo
Lariakselan Pomo
 
Viestit: 944
Liittynyt: 22 Loka 2013, 15:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin hyvät ja huonot puolet?

ViestiKirjoittaja MF » 30 Loka 2013, 14:18

Sellanen ongelma vielä havaittu uudella foorumilla että lumialla vastatessa viestikenttä jumittaa ja hidastelee. Tällästä ei ainakaan mulla ollu vanhalla foorumilla tai ylipäätään missään aiemmin puhelimella vastatessa.
Kuva
Avatar
MF
Ihkuttaja
Ihkuttaja
 
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Loka 2013, 01:29

Seuraava

Paluu Sijaiskoti Larias

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron